Begivenheder og ferie

På Vorrevangskolen har vi mange traditioner i løbet af et skoleår.

På Vorrevangskolen har vi mange traditioner i løbet af et skoleår.

Glæd dig til begivenheder som:

• Trivselsdag – en tradition der startede i 2009. En fælles dag for alle både ansatte og elever, hvor vi blander os på tværs af klasser
      • 2017 Randers Regnskov
      • 2018 Skovbakken
      • 2019 Leg og sport på skolen
      • 2020 Aflyst pga. Corona
      • 2021 Ree Park
      • 2022 Skovbakken
      • 2023 Festival på skolen

• Motionsdag, sidste skoledag før efterårsferien
    • Skolefest
    • Vorrestrup
    • Juleklippedag
    • Luciaoptog
    • SFO-forestilling med alle elever i SFO
    • Fastelavn i indskolingen
    • Sidste skoledag for afgangseleverne

Lejrskoler

Vi prioriterer fortsat lejrskole her på Vorrevangskolen, og samlet set har alle klasser 9 overnatninger at gøre brug af.

I 2. klasse er der lejrskole i Sahl, hvor der er en årelang tradition for at besøge Hjerl Hede. Programmet varierer fra år til år, men der er også ting, der ligger fast. Der er 2 overnatninger.

I 6. klasse tager klasserne forskellige steder hen i Danmark på lejrskole.  De seneste år er turen ofte gået til Skagen. Programmet varierer, men man sørger for at tilgodese både natur og kulturelle oplevelser. Der er 3 overnatninger.

I 8. eller 9. klasse er lejrskolen ofte i København, men der er også klasser, der sparrer op og kan rejse udenlands – typisk til andre lande i Norden eller Tyskland. Der er 4 overnatninger.

Ferieplan

Vores skole følger Aarhus Kommunes overordnede ferieplan. Der er fem ferier i løbet af året samt diverse helligdage.

På aarhus.dk/skoleferie finder du en ferieoversigt for både dette skoleår og det næste

Sidst opdateret: 15. januar 2024